Don Dadda Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Er zitten fouten in het systeem bij de trekking van de staatsloterij. Tot die conclusie kwam de KSA (kansspelautoriteit), de beveiliging zou niet goed op orde zijn waardoor een eerlijk spel niet kan worden gegarandeerd. De trekkingsgenerator (leuk scrabble woord) is kwetsbaar voor misbruik en zou te manipuleren zijn. De kansspelautoriteit was op onderzoek uitgegaan nadat er in januari minder geld was uitgekeerd dan daadwerkelijk de bedoeling was. Het onderzoek die al vanaf september bezig zou zijn is volgens Martijn van Koolwijk nog in volle gang. Er zijn maatregelen opgelegd die binnen een aantal maanden moeten worden doorgevoerd, dit om de kans op fraude te minimaliseren. David Selier van de Staatsloterij herkent zich totaal niet in de bevindingen van de KSA. Bij Intralot, het Griekse bedrijf die verantwoordelijk was voor de trekking, konden de nummers in het systeem eenvoudig door medewerkers aangepast worden. Pricewaterhouse Coopers heeft in 2011 al gerapporteerd dat Intralot op de vingers is getikt vanwege cruciale punten in de beveiliging die niet op orde zouden zijn. Meerdere artikelen zijn als bron gebruikt, het meest uitgebreide verslag kan gevonden worden op de website van de Volkskrant. Om een lang verhaal kort te maken, doen jullie mee aan de Oudejaarstrekking? Ik wel! Dat is dan ook het enige staatslot die ik per jaar koop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henkmoody Geplaatst 2 november 2017 Rapport Share Geplaatst 2 november 2017 Geloof er niets van ze hebben zo half Nederland meespelen en halen zo bakken geld binnen elke maand van de mensen die het vergeten op te zeggen. Dan delen ze her en der een beetje uit...zo komt het in ieder geval op mij over Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Csinolover Geplaatst 7 november 2017 Rapport Share Geplaatst 7 november 2017 Dus in principe hebben we alleen een goed contact nodig van een Griekse medewerker die bij Intralot werkt? Wat een gekheid. Je zou toch verwachten dat er behoorlijk goede beveiliging aanwezig is bij dit soort praktijken.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FunkyMonkey Geplaatst 7 november 2017 Rapport Share Geplaatst 7 november 2017 Ik koop ook elk jaar een oudejaarslot, maar ook niet meer dan dat. Maar aangezien ze in 2011 al op de vingers zijn getikt, worden er dan nu sancties aan verbonden nu het nog steeds niet op orde blijkt te zijn? Zou wel fijn zijn als je er inderdaad gewoon op kunt vertrouwen dat alles eerlijk verloopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts